jeudi 4 août 2011

Robe pour Fées / SSSC Show a tag

Cette semaine pour les challenges de Simon Say's Stamp and Show j'ai fait ce tag. J'ai choisi le thème de la couture et j'ai créé une autre robe pour les fées. À l'aide de matrices de coupe de Tim Holtz j'ai découpé un coeur, des ailes, des feuilles, un mannequin, un bouton et une bobine de fil. J'ai peint le mannequin en doré et le coeur et les ailes avec du "Distress crackle paint". J'ai teints tous les autres éléments avec du "Distress Stain". Les feuilles de la jupe on été imprimées en plus avec des étampes de "Hero Arts". Le petit ruban métré est de "Harmonie".

This week for the Simon Say's Stamp and Show I made this tag. I chose to work the couture theme and created another dress for the Fairies. With Tim Holtz dies I cut a heart, wings, leaves, a dress form, a button and a spool. I painted the form in gold and the heart and wings with Distress Crackle paint. I tinted all the other elements with Distress Stains. The leaves of the skirt further got decorated with "Hero Arts" stamps. The little measure tape is from "Harmonie".




Pour le fond du tag j'ai utilisé de l'encre Distress que j'ai éclaboussée avec un peu d'eau. J'ai ensuite étampé une image de Tim Holtz (Haberdashery). Des rubans complètent le tout.

For the background of the tag I used Distress ink that I speckled with water. I then stamped a Tim Holtz pattern (Haberdashery) over it. A couple of ribbons add the finishing touch.

Bonne journée!

Have a nice day!


6 commentaires:

  1. What a fabulous idea! How creative! Love the colours too! Awesome job!

    RépondreSupprimer
  2. Stéphanie Pézolet5 août 2011 à 13:46

    J'aime toutes les textures de ta création. Très joli tag!

    RépondreSupprimer
  3. love your couture dress for the fairies, how imaginative ! the leaves for the skirt are wonderful, so much colour and texture in your tag

    RépondreSupprimer
  4. I LOVE this tag. So fun to see it courture!

    RépondreSupprimer
  5. WOW! Que c'est original! Bravo!
    Mouf xx

    RépondreSupprimer
  6. Love your style! Thanks for joining the challenge at Simon Says Stamp & Show.

    RépondreSupprimer