samedi 9 avril 2011

Lundi grunge no 2 / Grungy Monday no 2



Cette semaine nous devions pratiquer le technique de l'étampe avec du medium gel. Pour voir un vidéo de cette technique par Tim Holtz allez ici chez Ranger. J'adore cette technique à cause de la surprise. Lorsque nous étampons avec un liquide transparent ce n'est que lorsque l'on applique l'encre de couleur que l'on voit apparaître le motif!

This week we had to practice the matte medium resist technique. To have a tutorial on this technique by Tim Holtz I invite you to come here at Rangers. I love this technique because of the element of surprise involved in it. When you stamp with a transparent medium you only get to see what you have done when you apply color over your support.

J'ai fais mes propres étampes avec de la mousse spéciale pour étampe (Ranger Cut & Dry Foam) que j'ai découpé en utilisant des matrices de coupe de Tim Holtz (regal crest et mini hearts set).

I made my own stamps using Ranger's "Cut & Dry Foam" and Tim Holtz's dies (Regal Crest & Mini Hearts Set).
J'avais collé du papier de dictionnaire sur du "grunge paper". J'ai imprimé mes motifs au médium gel avec mes étampes. Lorsque le tout a été bien sec j'ai coloré le fond avec 4 couleurs d'encres (Distress- dusty concord, barn red, wild honey et pumice stone).

I had prepared my paper by gluing dictionnary pages over grunge paper. I printed my patterns with my stamps and matte medium (Claudine Helmuth- Ranger). When everything was dry I colored the background with 4 colors of Distress ink- dusty concord, barn red, wild honey & pumice stone).


J'ai collé ce fond dans un moule à gâteau miniature. J'ai ajouté des embellissement- des plumes (My Little Yellow Bycicle), une ampoule miniature (objet trouvé en faisant le grand ménage), une fleur (Prima), un brad en forme de coeur (Making Memories), une touche de dactylo (Tim Holtz), un bout de papier poinçonné en forme de branche feuillue (Martha Stewart) décoré de boules rouges (Ranger Liquid pearls) et un pendentif à perle (Tim Holtz).


I glued my background in a miniature cake mold. I added embellishments - feathers (My Little Yellow Bycicle), a mini light bulb (object found while doing spring clean up), a flower (Prima), a heart shaped brad (Making Memories), a typewriter key (Tim Holtz), a punched out leaved branch (Martha Stewart) decorated with red berries (Ranger Liquid Pearls) and a pearled pendant (Tim Holtz).

J'ai finalement posé l'oiseau qui a été fait avec du papier de fond découpé avec une matrice de coupe (Tim Holtz-Caged bird). Je l 'ai étampé avec une étampe de grillage (Tim Holtz -Bitty grunge). Ensuite je l'ai coloré avec de l'encre (Distress- dusty concord , broken china, barn red et pumice stone). Au préalable j'avais percé des trous dans le haut de mon moule pour ajouter un ruban pour suspendre l'objet et des trous en bas pour suspendre ma breloque de perle. Ce petit objet altéré est un hommageaux oiseaux qui vont bientôt revenir du sud!

I finally added a bird done in dictionnary page covered grunge. The bird was cut with Tim Holtz's die-Caged Bird. I stamped the body with a checkered pattern (Tim Holtz- Bitty Grunge) and matte medium. I then colored it with Distress ink - Dusty Concord , Broken China, Barn Red and Pumice Stone. This little altered object is an hommage to the birds returning from south!


Pour voir une multitude de belles créations faites avec cette technique je vous recommande de venir visiter le blog de Linda Ledbetter appelé le "Studio L3".

To see a great deal of beautiful creations made with this technique I recommend you come here at Linda Ledbetter's "Studio L3".

10 commentaires:

  1. Wow Plume your cakemould hanging is fabulous. Loving the eggs in the nest. Enjoy the weekend. Annette x

    RépondreSupprimer
  2. Your hanging is fabulous, love your bird and nest.

    RépondreSupprimer
  3. Oh my! This is wonderful! I guess I just don't have the patience...or the creativity...to do something like this. It's so pretty.

    RépondreSupprimer
  4. Love this!!! Really love this! Every inch and every detail, I love it!!! Beautiful!

    RépondreSupprimer
  5. How gorgeous, Suzanne! Your wall hanging is exquisite in every possible way. The resist technique looks fabulous, and the mama birds watching over her eggs is just precious. Every embellishment is so thoughtfully chosen. I truly love it-- it's a heartwarming work of art!

    RépondreSupprimer
  6. this is just such an awesome project, the little cake pan is just too cool!

    RépondreSupprimer
  7. Wow, your technique is great. I love the idea of the cake pan too. Everything came together very nicely.

    RépondreSupprimer
  8. What an adorable piece! I absolutely love the way you used the tiny cake pan.

    RépondreSupprimer
  9. Absolutely gorgeous! I enlarged that pic and was dumbfounded. So many stunning details in your heart tin. Have browsed and become a follower. Love your work!

    RépondreSupprimer
  10. Ta création est encore plus belle en vrai! C'est pas peu dire :D

    RépondreSupprimer